Poradniki

Dropshipping – co to jest i od czego zacząć?

Dropshipping to bezpośrednia dostawa towaru od dostawcy do kupującego, w której sprzedawca (pośrednik) nie przechowuje towaru w swoim magazynie lub w ogóle go nie przechowuje. Towar wysyłany jest do klienta bezpośrednio z magazynu producenta, dostawcy, hurtownika lub dystrybutora.

Jak działa dropshipping

Schemat pracy w systemie dropshipping przedstawia się następująco: sprzedawca wyszukuje kupujących, wysyła ich zamówienie do swojego partnera – dostawcy towarów; dostawca z kolei przesyła zamówienie bezpośrednio do konsumenta końcowego. Zysk pośrednika to różnica między ceną hurtową ustaloną przez dostawcę a ostateczną ceną, po której produkt został sprzedany (marża sprzedawcy).

Jak zacząć korzystać z dropshippingu

Teraz system dropshippingu jest dla Ciebie jasny, wiesz co to jest, możemy spokojnie przejść do kwestii rozpoczęcia sprzedaży.

  1. Znajdź dostawców, którzy są gotowi do dropshippingu. Ostrzegamy od razu, że nie jest to takie łatwe, ponieważ ten schemat sprzedaży jest obarczony wieloma trudnościami i ryzykiem. Porozmawiamy o tym bardziej szczegółowo później. Poszukaj więc dostawców i przestudiuj ich warunki. Dostawcy dropshipping sprzedają produkty po cenach hurtowych, więc narzut zależy od Ciebie.
  2. Kolejnym krokiem jest stworzenie sklepu internetowego. Jeśli nie ma jeszcze funduszy i możliwości otwarcia sklepu internetowego do pracy nad dropshippingiem, utwórz grupy w sieciach społecznościowych. Następnie powinieneś zacząć umieszczać towary z katalogu swojego dostawcy (lub kilku), ale tutaj musisz pamiętać, że ceny powinny być już wskazane na Twojej marży.
  3. Wyświetlaj reklamy we wszystkich dostępnych kanałach: reklama kontekstowa, reklama w mediach społecznościowych, programy partnerskie, optymalizacja wyszukiwarek – niezależnie od tego, na co pozwala Twój budżet. Jeśli poprawnie podejdziesz do tego etapu, wkrótce będziesz miał pierwszych klientów z pierwszymi zamówieniami.
  4. Następnie należy zamówić wybrany produkt u swojego partnera (dostawcy) i podać adres konsumenta końcowego. Za towar płacisz po cenie hurtowej ustalonej przez dostawcę, a marżę bierzesz dla siebie.
  5. Dostawca bez Twojej pośrednictwa przesyła zamówienie do klienta.
  6. Jeśli wszystko poszło gładko, klient otrzymał przedmiot na czas i był z niego zadowolony, pomyśl, że Twoja pierwsza transakcja zakończyła się sukcesem.

Trudności związane z dropshippingiem

Wyjaśniliśmy, jak rozpocząć dropshipping. Ale w sprzedaży nie zawsze wszystko idzie tak idealnie, jak opisaliśmy powyżej. Czasami w tej formie współpracy pojawiają się problemy i trudności.

  • Jako pośrednik możesz nie mieć wystarczających informacji o stanie rzeczy w magazynie Twoich dostawców. Dlatego informacje o produktach, które dostarczasz swoim klientom, mogą nie w pełni odpowiadać rzeczywistości. Aby uniknąć nieporozumień, należy uzyskać dostęp do sald magazynowych od dostawców i osobiście kontrolować przepływ towarów między wszystkimi dostawcami.
  • Nie możesz w pełni kontrolować przebiegu transakcji, ponieważ jej sukces nie zależy całkowicie od Ciebie, jeśli istnieje strona trzecia (dostawcy). Jednocześnie to Ty otrzymasz wszystkie reklamacje klienta dotyczące dostawy towaru, jego jakości, opakowania itp. Od momentu złożenia przez niego zamówienia. Aby w jakiś sposób wpłynąć na ten proces, możesz śledzić dostawę towaru na Ukrainie (lub w innym kraju) na stronie przewoźnika po numerze deklaracji, którą otrzymujesz od dostawcy.
  • Jest to możliwe, gdy klient składa zamówienie na kilka towarów pochodzących od różnych dostawców. Następnie otrzyma swoje zamówienie w kilku różnych dostawach. A to obiecuje mu dodatkowe wydatki, jeśli za przesyłkę nie płaci nadawca, ale odbiorca.
  • Ryzyko finansowe jest również możliwe w przypadku zwrotu towaru. Rozwiązanie takich sporów zależy od Twoich umów z dostawcami.

To są powody, dla których nie wszyscy dostawcy są skłonni pracować w ramach tego programu.

Ale jest wiele pozytywnych aspektów takiego biznesu, które sprawiają, że dropshipping jest popularnym i pożądanym sposobem sprzedaży. Na liście krajów WNP, w których dropshipping jest bardzo powszechny, znajdują się Ukraina i Rosja. Jeśli zignorujemy te ryzyka, dostawca wyrażając zgodę na taką współpracę rozszerza geografię swojej sprzedaży. Pośrednik nie ryzykuje pozostawienia niesprzedanego towaru w magazynie. A kupujący z kolei może kupić produkt za pośrednictwem zaufanego sprzedawcy.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer