Prestashop

Jak działa multistore w prestashop (wiele sklepów)?

Specyfika “multi-sklepu” jest słusznie uważana za jedną z najważniejszych w generowaniu PrestaShop 1.5, wśród tych, które są odpowiedzialne za kontrolowanie kilku sklepów za pomocą back-office. Ta funkcja pozwala administratorowi zarządzać magazynami, które mają wspólne komponenty i funkcje. Aby poprawić i zoptymalizować funkcję, twórcy zadbali o wprowadzenie funkcji tworzenia grupy sklepów.

Jaki jest cel tego sklepu wielopoziomowego

Jest możliwe, ze względu na obecność powyższej funkcji, chcesz jej użyć, ale w rzeczywistości nie będzie ona w ogóle istotna dla listy wymaganych funkcji. Jeśli właściciel witryny chce, aby jego witryna była wielojęzyczna i dostępna dla użytkowników w różnych językach lub walutach, najlepiej jest użyć specjalnego szablonu dla różnych projektów graficznych z podziałem na kategorie.

Kilka ważnych punktów potrzebnych do zrozumienia przed podłączeniem funkcji multi-sklepu:

– Jeśli chcesz, aby ceny różnych towarów lub usług różniły się w zależności od zasobu, czyli podzielone na różne wskaźniki, w zależności od grupy konsumentów lub klientów, możesz śmiało powiedzieć, że funkcja sklepu wielobranżowego jest dla Ciebie potrzebna.

– Funkcja jest również konieczna, jeśli odpowiesz “tak” na następne pytanie. Czy chcesz, aby Twój klient mógł uzyskać dostęp do informacji o dawnych zamówieniach w tym sklepie przy zakupie towarów w jednym ze sklepów.

Pamiętaj, że jeśli odpowiedziałeś na obie odpowiedzi z mocnym “nie”, to rola sklepu wieloskładowego nie jest dla ciebie.

back-office multistore

Kontrola nad sklepami za pomocą back- office

Produkt pojawia się tylko w jednej z kategorii sklepu internetowego. Kategorie są wybierane pod kątem powiązania kontekstowego.

Istnieje możliwość kontrolowania wiązania kurierów do każdego ze sklepów, a także do każdej grupy sklepów lub wszystkich wybranych witryn. Jeśli chcesz zainstalować kuriera tego samego typu w kilku sklepach o różnych cenach, powinieneś go powielić.

Jeśli chcesz bardziej szczegółowo zarządzać łączami między sklepami internetowymi, możesz skorzystać ze specjalnej funkcji dodatkowego zarządzania zapasami.

Korzystanie z narzędzia do obsługi wielu sklepów

Włącz wiele sklepów

Aby utworzyć kilka sklepów internetowych z zasobu, należy wykonać następującą sekwencję działań:

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego.
  2. Następnie przejdź do sekcji “Ustawienia” i kliknij kartę “Ogólne”.
  3. Kliknij opcję aktywacji, aby “włączyć obsługę wielu sklepów”. Odpowiedz na pytanie “tak”.
  4. Nie zapomnij zapisać zmian.

Po włączeniu modyfikacji musisz dodać dwie strony: “opcje zaawansowane” i “wiele sklepów”, ponieważ te strony pomogą Ci zarządzać różnorodnymi sklepami PrestaShop.

Interfejs

Interfejs dla wielu sklepów

Zwróć uwagę na główne bloki, które są reprezentowane w interfejsie w liczbie trzech sztuk.

Schemat to opcja odpowiedzialna za ogólny przegląd wszystkich grup sklepów, a także sklepów zlokalizowanych wewnątrz i powiązanych z witryną URL. Początkowo ustawiane jest ustawienie domyślne, które obejmuje tylko jeden magazyn główny.

Tabela grupowa jest elementem, w którym wymienione są wszystkie grupy dostępnych sklepów. Korzystając z przycisku “edytuj” po prawej stronie, możesz je zmienić.

Opcje – miejsce z listą możliwych opcji, które dotyczą istniejących sklepów.

Wielomarkowy określony domyślnie jest magazynem, który jest najważniejszym i centralnym węzłem dla innych zasobów. Wszystkie informacje, które są na niej zamieszczane, są udostępniane innym witrynom. Dotyczy to towarów i innych rzeczy. Po wejściu do panelu sterowania na ekranie zobaczysz go jako pierwszy.

Nowa grupa

Nowa grupa

Aby utworzyć grupę sklepów, należy kliknąć odpowiedni przycisk “dodaj nową grupę sklepów”, a następnie wypełnić formularz na ekranie. Będzie miał opcje i tekst. Musisz przeczytać opisy i wybrać odpowiednią opcję. Nie pomijaj tekstu, ponieważ niektóre wybrane opcje nie będą mogły zostać anulowane w przyszłości.

Jeśli masz grupę sklepów, masz gwarancję, że niektóre parametry twoich stron będą wspólne, co pozwoli im je udostępniać.

Nowy sklep

Tworzenie nowego sklepu

Element tworzenia nowego sklepu pomaga użytkownikowi utworzyć własne zasoby i wybrać wygląd oraz ważne komponenty, które musi zaimportować z głównego zasobu do nowego. Aby to zrobić, musisz kliknąć odpowiedni przycisk “dodaj nowy sklep”, po czym zobaczysz formularz złożony z dwóch bloków. W pierwszym bloku zobaczysz opcje wypełniania: nazwisko, grupę, kategorię, kategorię root i motyw. W drugim bloku można wybrać niezbędne dane do importu, które można pobrać z innego sklepu.

6

Zapisz URL

Dla każdego zasobu możesz przypisać adres URL, który będzie niezależny od głównego sklepu. Aby wybrać adres, musisz przejść do menu “schemat wielu sklepów”, w którym kliknij przycisk “Dodaj nowy URL”. Następnie wypełnij wszystkie niezbędne informacje w dwóch dostarczonych blokach i zapisz zmiany.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer