Poradniki

Jak otworzyć internetowy sklep z bielizną?

Wciąż wchodzimy w różne nisze e-commerce, a dziś przechodzimy do sprzedaży bielizny. Jakie są cechy tej branży? Jak mogą odnieść sukces osoby, które zdecydują się otworzyć internetowy sklep z bielizną? Co należy wiedzieć o specyfice tego produktu? Więcej na ten temat.

Sklep internetowy z bielizną: niszowa specyfika

Główną zaletą bielizny jako produktu jest to, że każdy jej potrzebuje przez cały czas. Popyt na bieliznę nigdy nie spada, nie jest uzależniony od sezonowości – to produkt dla każdego. Ale głównymi odbiorcami nadal będą kobiety, bo bieliznę kupują głównie dla siebie i całej rodziny. Chociaż nie oznacza to, że asortyment powinien być ograniczony tylko do modelek – pamiętaj, aby uwzględnić modele dziecięce i męskie. Ale o asortymencie porozmawiamy trochę później.

Ważne jest, aby wiedzieć, że bielizny, strojów kąpielowych, majtek, body, gorsetów nie można wymienić ani zwrócić. Tak mówi prawo. W niektórych sklepach offline tego produktu nie można nawet przymierzyć, co wyrównuje możliwości sklepów internetowych i offline.

Ale jeśli w sklepach offline możesz przynajmniej dotknąć, oszacować towar, to w sklepach internetowych jedynym sposobem na pokazanie bielizny są wysokiej jakości zdjęcia. Poświęć trochę czasu i wysiłku, aby zaprezentować każdy produkt z różnych perspektyw. Obowiązkowy jest również szczegółowy opis prezentowanych modeli ze wskazaniem producenta, składu, rozmiaru i kolorystyki. Zalecenia dotyczące łączenia typów sylwetki z różnymi modelami bielizny nie będą zbędne.

Funkcjonalność i cechy sklepu internetowego z bielizną

Generalnie zalecenia dotyczące otwierania sklepu internetowego z bielizną są takie same, jak w przypadku sklepów o dowolnej innej tematyce. Witryna powinna mieć przemyślaną nawigację, intuicyjny interfejs, dużą użyteczność, różne metody płatności, informacje o dostawie, aktywne kontakty itp.

Ale są też pewne osobliwości. Na przykład forum, na którym klienci mogą zadawać pytania i komunikować się, stanie się pozytywnym momentem w sklepie internetowym z bielizną. Z czasem rozwiniesz społeczność lojalnych klientów, która będzie miała największy wpływ na sprzedaż.

Upewnij się, że stworzyłeś najbardziej szczegółowy katalog bielizny: kolor, rozmiary, modele, producenci itp. Pamiętaj też, że Twoi odbiorcy bardzo chętnie korzystają z rabatów, kuponów, promocji, wszelkiego rodzaju programów bonusowych. Ta lojalność klientów tylko poprawi wizerunek Twojego sklepu internetowego.

Jeśli jeszcze nie zdecydowałaś, jak nazwać swój internetowy sklep z bielizną, to również tutaj sprawdzają się ogólne zalecenia: nazwa powinna być kojarzona z produktem, łatwa do wymówienia i zapamiętania. Apel do delikatności, czułości, troski, łagodności, intymności.

Jak skomponować asortyment w sklepie internetowym z bielizną

Pierwszą rzeczą, którą musisz sam zdecydować, jest przedział cenowy towarów. Planujesz sprzedaż taniej, drogiej bielizny luksusowej lub średniej klasy?

Producentów mogą również reprezentować inni: znane firmy, które od dawna ugruntowały swoją pozycję na rynku, czy do tej pory mało znani producenci bielizny. Jeśli zależy Ci na zapewnieniu jak najszerszego asortymentu w swoim sklepie internetowym, możesz współpracować z obiema kategoriami dostawców.

Na początkowych etapach rozwoju internetowego sklepu z bielizną lepiej postawić na różnorodne wybory (do czasu, aż zrozumiesz, co jest najbardziej opłacalne w sprzedaży). Zadbaj o bogatą kolorystykę, różnorodność modeli i rozmiarów, tkanin. Nawiasem mówiąc, asortyment musi obejmować modele o niestandardowych rozmiarach. Nie zapominaj o kompletach bielizny – popyt na nie jest zawsze duży.

Regularnie uzupełniaj swój asortyment – w ten sposób z biegiem czasu zrozumiesz, na który produkt jest najbardziej poszukiwany, i będziesz mógł skoncentrować się na najpopularniejszych markach i modelach bielizny.

Jak współpracować z dostawcami bielizny?

Jeśli nie sprzedajesz bielizny własnej produkcji, masz kilka możliwości zakupu towarów na sprzedaż:

  • Współpraca z producentami bez pośredników;
  • Zakup bielizny od hurtowników do magazynu lub dropshipping;
  • Praca franczyzowa.

Dla początkujących przedsiębiorców najwygodniejszą opcją byłby zakup w hurtowni. Upewnij się, że wszystkie towary posiadają faktury i certyfikaty jakości.

Dopłata za bieliznę może wynosić od 90%. W przypadku elitarnej markowej bielizny – do 300%. Dlatego nawet jeśli kupujesz towary od pośredników, hurtowników, nadal możesz uzyskać bardzo poważny dochód.

I w końcu …

Sprzedając bieliznę należy kierować się jedną zasadą: dobra jakość + dobra obsługa. Okaż lojalność swoim klientom: twórz bony podarunkowe, przemyśl system rabatów i bonusów, okresowo organizuj sprzedaż. Promocja sprzedaży to cała nauka, którą trzeba jeszcze opanować, aby odnieść sukces w tej dziedzinie.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Hosting Prestashop Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy