Poradniki

Jak otworzyć internetowy sklep z kosmetykami?

Sprzedaż kosmetyków przez Internet to bardzo popularna nisza. Kupujący chętnie kupują towary znanych marek z Europy oraz Chin, Korei, a także ręcznie robione kosmetyki od krajowych producentów. Oczywiście jest to bardzo lukratywny pomysł na biznes e-commerce. Zobaczmy, jak stworzyć od podstaw internetowy sklep z kosmetykami.

Stworzenie internetowego sklepu kosmetycznego: staranne planowanie i realizacja 7 etapów

1. Badanie standardów państwowych 

Zanim zaczniesz wybierać towary do sprzedaży, musisz przestudiować: międzynarodowe nazewnictwo składników kosmetycznych, stanowe standardy etykietowania produktów perfumeryjnych i kosmetycznych, wymagania bezpieczeństwa dotyczące produktów perfumeryjnych i kosmetycznych. Ta wiedza pomoże Ci prowadzić biznes zgodnie z prawem.

2. Wybór niszy na rynku kosmetycznym 

Aby ukształtować swój początkowy asortyment do makijażu, przeanalizuj zapotrzebowanie użytkowników i dopasuj te informacje do swojego budżetu. Zdecyduj się na segment cenowy swojego internetowego sklepu z kosmetykami – komu będziesz sprzedawać? Nie zalecamy stawiania wszystkich zakładów na elitarne produkty – nadal wolą kupować takie kosmetyki głównie w sklepach stacjonarnych, ponieważ nie ma 100% zaufania do autentyczności towarów ze sklepów internetowych. Poza tym markowe kosmetyki z najwyższej półki lepiej sprzedają się pod dobrze oświetlonymi drogimi witrynami sklepowymi – atmosfera sprzyja.

3. Stworzenie sklepu internetowego sprzedającego kosmetyki 

Najpierw wybierz darmową domenę, najlepiej zgodną z nazwą Twojej przyszłej firmy. Na tym etapie należy już zdecydować, jak nazwać internetowy sklep kosmetyczny. Następnie nastąpi:
– Zakup systemu zarządzania treścią sklepu internetowego (CMS) lub dzierżawa platformy SaaS. Wybierając kontrahenta do stworzenia internetowego sklepu kosmetycznego, upewnij się, że otrzymasz wysokiej jakości wsparcie techniczne;
– wybór dostawcy hostingu;
– opracowanie indywidualnego projektu lub wybór spośród istniejących gotowych tematycznych szablonów projektów.

Decydując się na otwarcie internetowego sklepu z kosmetykami, umieść w nim dział „Gwarancje” – obecność certyfikatów na kosmetyki, możliwość zwrotu lub wymiany towaru znacznie zwiększa zaufanie kupujących.

Łatwość obsługi i prostota interfejsu są niezwykle istotne w pracy sklepu internetowego. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia i przystępny opis każdego elementu. Gdy sklep działa, zachęcaj klientów do wystawiania recenzji – prawdziwe, ludzkie oceny również napędzają dalszą sprzedaż.

Bardzo kompetentnie oddzielisz się od większości konkurentów w tej niszy, jeśli Twój internetowy sklep z kosmetykami będzie „zaopatrzony” w materiały tematyczne – na blogu, forum, w specjalnej sekcji porad i wskazówek dotyczących pielęgnacji ciała. Zastanów się, jak zamierzasz rozwijać te obszary, zanim otworzysz sklep internetowy.

4. Organizacja dostaw 

Planując stworzenie internetowego sklepu z kosmetykami zadbaj o szybką dostawę. Pod tym względem wszystko powinno być proste, ponieważ produkt jest mały, nie powinno być dużych kosztów logistycznych. Jeśli kierujesz swoją ofertę do lokalnych odbiorców (miasto, region), usługi kurierskie z dostawą do domu mogą wystarczyć. Do dystrybucji kosmetyków na terenie całego kraju potrzebne będą usługi kurierskie, poczta.

5. Wyszukaj dostawców 

Aby Twój internetowy sklep z kosmetykami działał sprawnie, potrzebujesz wiarygodnych dostawców, którzy mogą zaoferować Ci przyjemne ceny zakupu. Chińscy dostawcy są bardzo popularni na naszym rynku – ich bogatą ofertę można poznać na dużych platformach handlowych, takich jak AliExpress czy TaoBao .

Inną opcją jest sprzedaż kosmetyków przez dropshipping. W tym schemacie nie potrzebujesz własnego magazynu i przedsprzedaży towarów, ponieważ Twoi klienci otrzymają towar bezpośrednio od producentów.

Planując sprzedaż kosmetyków własnej produkcji warto zaopatrzyć się w powiązane produkty – pojemniki, etykiety, pudełka do pakowania itp.

6. Rejestracja firmy 

Nawet w tak estetycznym i pięknym biznesie jak sprzedaż kosmetyków i perfum nie można obejść się bez papierkowej roboty. Otwarcie dowolnego sklepu internetowego z późniejszym otrzymaniem dochodu z działalności handlowej oznacza państwową rejestrację przedsiębiorstwa.

7. Organizacja miejsca pracy kierownika 

Ten krok jest opcjonalny – wszystko zależy od skali Twojej sprzedaży. Na początku jako właściciel internetowego sklepu z kosmetykami możesz samodzielnie zarządzać handlem i możesz nie potrzebować tutaj biura. Ale jeśli przychody Twojej firmy nadal rosną (i mamy nadzieję, że tak się stanie), lepiej zatrudnij pracowników do obsługi klientów sklepu internetowego. Tu warto pomyśleć o biurze, miejscach pracy, sprzęcie biurowym, kasie.

Gdzie powinien znaleźć się Twój internetowy sklep z kosmetykami? Przynajmniej do samowystarczalności. Oznacza to, że wysokość zysku netto przekracza miesięczne koszty utrzymania sklepu internetowego przy uwzględnieniu wszystkich podatków i ewentualnych kosztów z tym związanych. Wtedy będzie można pomyśleć o poszerzeniu asortymentu, zwiększeniu obrotów i wejściu na duży rynek.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Smartfon w etui czy bez? Wygoda czy bezpieczeństwo urządzenia https://ktpi.pl/manufacturer/jaguar/narzedzia-akcesoria-nozyczki-degazowki Hosting Prestashop Jak wypada rozmiarówka HM Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy