Poradniki

Jak przetestować wybrane produkty (niszowe) pod kątem rentowności

Każdy przedsiębiorca zajmujący się handlem elektronicznym przechodzi przez fazę testowania niszy. Im szybciej okaże się, że wybrane produkty spełniają Twoje oczekiwania, tym więcej zaoszczędzisz na próbach i błędach.

Jak przetestować niszę?

Istnieje kilka parametrów, według których testowane są produkty sklepu internetowego. Najważniejsze z nich: poziom popytu, marginalność, konkurencyjność. Przyjrzyjmy się im bardziej szczegółowo.

Popyt na towary 

W momencie rozpoczynania działalności powinien już istnieć popyt na wybrany przez Ciebie produkt. O ile oczywiście nie zamierzasz promować i wprowadzać na rynek zupełnie nowego, eksperymentalnego produktu. Jeśli Twoim celem jest sprzedaż, zwróć uwagę, czy Twoja oferta jest poszukiwana.

Usługi, takie jak Planer słów kluczowych Google i Yandex Wordstat, pomogą Ci określić zapotrzebowanie na produkt. Upewnij się, że te usługi dostarczają ponad 3000 miesięcznie słów kluczowych: „kup + nazwa produktu”. Na przykład: „kup odśnieżarkę”. Jeśli liczba ta jest mniejsza niż 3000, mogą wystąpić trudności ze znalezieniem nabywców dla Twojej oferty. Wyjątkiem są produkty ekskluzywne, których relatywnie mniej osób szuka, ale nadal kupuje.

Margines 

Kolejny filtr, który pomoże Ci przetestować niszę Twojego sklepu internetowego. Marża to zysk, który przedsiębiorca osiąga z jednej sprzedaży. Im wyższa marża na sprzedaż (średni czek), tym szybciej będziesz zarabiać.

Wybierając więc segment niskomarżowy, na przykład produkty do aromaterapii (świece zapachowe, olejki, patyczki), zysk ze sprzedaży jednego produktu może wynieść 1 dolara lub mniej. Ile świec zapachowych musisz sprzedać, aby zarobić 1000 USD? Partia. Jedynym sposobem na wymierne zarobki jest sprzedaż hurtowa. Ale to nie wszystko, o czym myślałeś, prawda?

Konkurencyjność niszowa 

Nie daj się zwieść błędnemu przekonaniu, że jeśli nisza jest konkurencyjna, produkt nie będzie się dobrze sprzedawał. Dziesiątki tysięcy produktów są sprzedawane w wielu różnych sklepach, a obecność popytu jest dobrym wskaźnikiem. Kolejne pytanie dotyczy tego, jak osiągnąć poziom z odnoszącymi sukcesy konkurentami, jak samemu stać się konkurencyjnym.

Najlepszą opcją na rozpoczęcie działalności jest złoty środek. Pamiętajmy, że konkurowanie skalą i wynikami z Rozetką czy Amazon jest ambitne, ale wręcz nierealne. Dlatego lepiej wybrać mniej konkurencyjne środowisko, ale nie zapominaj, że nadal musi być popyt.

Aby poznać stan rzeczy, najpierw wygoogluj nazwę swojego produktu i oceń problem: ilu prawdziwych konkurentów oferuje te same produkty? Kto jest w TOP 5, 10, 20? Spójrz na ilość reklam kontekstowych na Twoje żądanie.

Podaliśmy główne parametry, za pomocą których można przetestować niszę i produkty pod kątem rentowności. Ten filtr powierzchniowy powinien Cię przede wszystkim orientować – czy poruszasz się we właściwym kierunku. Po wybraniu w ten sposób 5-10 nisz należy dokładniej przeanalizować. Podczas testowania niszy weź pod uwagę czynniki zewnętrzne, specyfikę produktu (na przykład, czy możesz zorganizować dostawę produktu o dużych rozmiarach?) I oczywiście własne interesy biznesowe. Hobby i hobby to ważny czynnik, który może wpłynąć na Twój sukces.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer