Poradniki

Jak przyciągnąć kupujących do swojego sklepu internetowego

Dziś skupimy się na przyciąganiu odbiorców do sklepu internetowego. Dla efektywności biznesu w e-commerce nie wystarczy stworzyć wysokiej jakości, nowoczesną i wygodną stronę internetową – trzeba o sobie poinformować potencjalnych nabywców. Istnieje wiele zasad, których możesz przestrzegać, aby zdobyć świetnych klientów.

Dlatego dzisiaj nie będziemy rozpraszać się tymi ważnymi kwestiami w świetle promocji, ale zwrócimy się do węższych rekomendacji dotyczących przyciągania ludzi i podnoszenia współczynnika konwersji sprzedaży: zajmiemy się projektem strony, pracą z częścią tekstową, interakcją z klientami.

Jak przyciągnąć kupujących do swojego sklepu internetowego: 6 cennych wskazówek

1. Wystarczająco duży druk na stronie internetowej iw e-mailach. 

Pierwszy kontakt z serwisem jest bardzo ważny. W ciągu kilku sekund od przebywania na stronach osoba rozwija nastawienie do serwisu i dalszą chęć / niechęć do pozostania na niej. Małe, nieczytelne czcionki męczą odwiedzających, co negatywnie wpływa na konwersje. Optymalnym rozwiązaniem jest rozmiar czcionki 14.

2. Koncentracja ważnych informacji w nagłówku sklepu internetowego.

Pamiętaj o jednym – Twoi klienci nie czytają tekstów, tylko „skanują” informacje, dlatego ważne jest, aby zwrócić ich uwagę i skierować ich we właściwym kierunku. Wszystkie oferty prowadzące do sprzedaży powinny być dostępne w nagłówku i na pierwszym ekranie. Konwersja na pewno wzrośnie, jeśli Twoja oferta od razu wpadnie w pole widzenia jeszcze niezdecydowanego gościa.

3. Teksty napisane w języku ludzkim.

Pisz prostym, zrozumiałym językiem – nieważne gdzie: na stronie, w mailingach, w sieciach społecznościowych. Pisz jak przyjaciel. Unikaj klisz i klerykalizmów, nie komplikuj tekstów. Pamiętaj, nie nadwerężaj gościa i nie zmuszaj go do przeczytania i ponownego przeczytania Twojej wiadomości, aby zrozumieć jej istotę.

W tekstach do sklepu internetowego działa zasada – im prościej tym lepiej. Tak, powinny istnieć fakty, szczegóły, wyczerpujące informacje o towarach / usługach. Ale wszystko to można opisać zwięźle i łatwo.

Ważna jest również struktura tekstu – akapity, listy, nagłówki i podtytuły ułatwiają czytanie materiału. Ogólnie rzecz biorąc, ważne jest, aby wziąć pod uwagę cechy swoich odbiorców. Kto jest Twoim klientem? Odpowiedz na to pytanie i mów w języku adresata. Wtedy zostaniesz usłyszany.

4. Zapewnij dowód społeczny. 

Koniecznie korzystaj z referencji swoich klientów – ich obecność znacząco zwiększa zaufanie potencjalnych nabywców. Do tej pory istnieje czynnik strachu przed zakupami w sklepach internetowych – ludzie boją się oszustw, nieuczciwych sprzedawców. Pokaż, że Twój sklep jest niezawodny, zamieszczając na stronie głównej prawdziwe pozytywne recenzje. Nie zalecamy publikowania fałszywych recenzji – fałszywe recenzje są zawsze odczuwalne, a efekt może być odwrotny.

5. Używaj wysokiej jakości treści wizualnych.

Rozsądne teksty sprzedażowe w sklepie internetowym są zawsze odpowiednie i poprawne, ale nie zapominaj o treści wizualnej. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości, jeśli to możliwe – opisy towarów / usług należy uzupełnić filmami demonstracyjnymi. Takie materiały mogą być znacznie skuteczniejsze niż tekst.

6. Nacisk na interesy słuchaczy. 

Zainteresowania i potrzeby klientów powinny znajdować się w centrum wszystkich działań związanych z pozyskiwaniem klientów. Określ korzyści, których oczekują Twoi odbiorcy, a następnie zbuduj swoją strategię marketingową w oparciu o te korzyści.

Ważna kwestia dotycząca Twojej reklamy we wszystkich kanałach: reklamuj NIE sklep internetowy, ale produkty. Niezależnie od tego, czy jest to reklama w mediach społecznościowych, reklama kontekstowa, marketing e-mailowy, promuj to, czego szukają Twoi użytkownicy. Początkowo szukają sukienek, butów, prezentów, zegarków, toreb itp., Ale nie Twojego sklepu internetowego.

W przyciąganiu kupujących Twoim głównym zadaniem jest zebranie docelowego przepływu ludzi. Oznacza to, że użytkownicy, którzy są już zainteresowani Twoimi produktami (na razie są po prostu ustalani ze sprzedawcą). Nawet jeśli masz mega-ofertę, bardzo wygodny i piękny sklep internetowy, najkorzystniejsze ceny – tylko z docelowego strumienia sprzedaży. I odwrotnie, jeśli wyślesz tysiące niezainteresowanych ludzi do swojej witryny, uzyskasz efekt bliski zeru. Zacznij więc od zbadania swoich odbiorców. A potem – pracuj nad kanałami marketingowymi opisanymi w artykułach, o których wspominaliśmy na początku, a także pracuj nad stroną sklepu internetowego.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Hosting Prestashop Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy