Poradniki

Jak sprzedać sklep internetowy?

Większość artykułów na naszym blogu poświęcona jest problematyce tworzenia sklepów internetowych. Niejednokrotnie analizowaliśmy proces tworzenia i promocji sklepów internetowych o różnej tematyce w ramach rozwijania biznesu ecommerce. Ale w e-commerce pojawiają się sytuacje, gdy gotowy projekt trzeba sprzedać. Jak opłacalny jest taki pomysł? Kiedy warto rozważyć sprzedaż swojego sklepu internetowego? Odpowiemy na te pytania dalej.

Kiedy warto sprzedać swój sklep internetowy?

Obecny stan firmy jest zły.

Idealnie byłoby, gdyby przedsiębiorca monitorował działalność sklepu: tempo wzrostu, stosunek kosztów do korzyści oraz czas zwrotu. Na wskaźniki te wpływa wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych: zarządzanie, konkurencja, warunki ekonomiczne. Jeśli jednak przy kompetentnym, przemyślanym zarządzaniu biznesem po dłuższym czasie faktyczne wskaźniki rozwoju mocno odbiegają od planowanych (i żadne działania właściciela tego nie naprawią), to warto określić czynnik spowalniający projekt. Jeżeli czynnik ten należy do kategorii czynników zewnętrznych, na które przedsiębiorca nie ma wpływu, to sklep internetowy powinien zostać sprzedany. Oczywiście kupujący powinien być poinformowany o aktualnym stanie biznesu.

Wynik:
konieczna jest regularna analiza zewnętrznych i wewnętrznych uwarunkowań biznesowych; w przypadku stwierdzenia odstępstw od planu poszukaj ich przyczyn. Właściciel sklepu internetowego musi wiedzieć, jak radzą sobie konkurenci, a także trzeźwo ocenić ich mocne strony na tle ewentualnie rosnącej konkurencji. Czy sklep będzie w stanie nadal generować dochody w zmieniających się warunkach rynkowych?

Utrata zainteresowania biznesem.

Im szybciej przedsiębiorca straci zainteresowanie swoim sklepem internetowym, tym lepiej. Czy uważasz, że jest to generalnie mało prawdopodobne? Wręcz przeciwnie, osobiste preferencje właściciela sklepu mają duży wpływ na jego rozwój. Tutaj dusza nie leży już w rozwoju w określonym kierunku, a ręce są opuszczone, aby szukać, uczyć się, znajdować coś nowego i postępowego, aby ulepszyć swoje potomstwo. Dobro jest wrogiem najlepszego, a to popularna pułapka, w którą wpada wielu biznesmenów, którzy nie chcą radykalnie zmieniać czegoś.

Kontynuacja pracy nad projektem, którym całkowicie straciłeś zainteresowanie, oznacza pozbycie się radości i stwierdzenie, że jesteś zmęczony i nieskuteczny. I taki projekt też jest skazany na porażkę. Dlatego lepiej go sprzedać, zanim spadną wyniki.

Planowana sprzedaż sklepu internetowego.

W przeciwieństwie do dwóch pierwszych przypadków tutaj wszystko przebiega zgodnie z planem. Taki biznes został stworzony w celu późniejszej sprzedaży. Gdy tylko sklep internetowy osiągnie planowane wskaźniki wydajności, zostaje wystawiony na sprzedaż. Jeśli sklep internetowy został wypromowany, ustalone są główne procesy biznesowe, pracownicy są przeszkoleni, jest tam baza klientów, kierownik sklepu kompetentnie zarządza sprzedażą, zysk kapie – to wszystko, projekt jest gotowy do zmiany właściciela.

Upewnij się, że kolejny właściciel Twojej firmy nie będzie mógł nic zmienić przez co najmniej rok – w końcu kupuje gotowy projekt, który powinien już przynieść pieniądze. Nikt nie jest zainteresowany sklepem internetowym bez dochodów.

Gdzie sprzedać swój sklep internetowy?

Po podjęciu decyzji o sprzedaży następuje koszt sklepu internetowego i poszukiwanie kupującego.

Kosztorys to proces indywidualny, jak każdy gotowy projekt. Tylko właściciel dokładnie wie, ile pieniędzy zainwestowano w rozwój projektu, ile wydano na jego promocję, utrzymanie zespołu. Do tych liczb zostanie dodana również Twoja marża – przychód, który chcesz otrzymać. Właściwie celem tego całego przedsięwzięcia jest sprzedaż gotowego sklepu internetowego.

Możesz znaleźć kupca za pomocą firm maklerskich. W realizacji transakcji pomogą również pośrednicy.

Następną opcją jest otoczenie biznesowe właściciela sklepu internetowego. Przyjrzyj się bliżej – możliwe, że Twoi dostawcy, a nawet konkurencja nie są przeciwni rozszerzaniu swojej działalności.

Ponadto kupujących można znaleźć w tematycznych witrynach internetowych:

  • Społeczności w sieciach społecznościowych
  • Fora
  • Biznesowe giełdy kupna i sprzedaży. Na przykład http://businessesforsale.ru/
  • Tablice ogłoszeń ( olx, gumtree, lento, gratka, sprzedajemy).

Należy pamiętać, że po zawarciu transakcji kupna-sprzedaży będziesz potrzebować jeszcze około 3 tygodni na przeniesienie spraw, udzielenie porady nowemu właścicielowi.

Podsumujmy więc, co zostało powiedziane. Aby skutecznie sprzedawać sklep internetowy, trzeba uważnie monitorować stan projektu, warunki rynkowe i działania konkurencji. A co najważniejsze, zawsze znajdzie się kupiec na wysokiej jakości projekt, który zajął pewną niszę i ma już poważną bazę klientów.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Hosting Prestashop Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy