Poradniki

Jak stworzyć sklep internetowy prestashop na gotowym szablonie?

Aby dotrzeć do klienta nie ma znaczenia, co dokładnie masz w sklepie internetowym – ani pod względem platformy, ani pod względem projektu. Najważniejsze jest to, czy zasoby komercyjne rozwiązują zadanie klienta i jak radzi sobie z jego funkcjami w porównaniu z witrynami konkurencji.

Ale jest różnica między tymi dwoma podejściami. W tym artykule powiem, jakie kroki są potrzebne, aby stworzyć sklep, korzystając z szablonu na przykładzie konkretnego zasobu. Oczywiście przykład profesjonalnego skryptu PrestaShop i jednego z płatnych szablonów.

1. Wybierz szablon

Pamiętaj: maluj, aby kupić. Zazwyczaj szablony nie określają ścieżki nawigacji użytkownika i na pewno nie uwzględniają specyfiki branży. Na przykład nie bierze pod uwagę, że opony w sklepie z częściami samochodowymi powinny być oferowane użytkownikowi na raz za 4 sztuki. – to zostanie omówione później. Czego potrzebują przyszli właściciele sklepów internetowych? Jak wygląda “apetyczny” lub najbardziej podobny do ich prezentacji. Aby zrozumieć obraz, spróbuj porównać każdy duży rozwijający się sklep internetowy i szablon. Gołym okiem okaże się, że nawet z powszechnym podobieństwem istnieje wiele drobnych różnic.

Druga kwestia: projektanci korzystają z monitorów IPS, a w szablonie może być wiele przejść, które nie są widoczne na konwencjonalnych matrycach.

Dobry przykład witryny reklamującej sklep offline lub usługę czytania książek. Ale opcja sklepu internetowego nie jest dobra.

Porównaj z labirint.ru, są natychmiastowe zalety, zapasy, informacje o płatnościach, możesz zobaczyć same towary

Na powyższych zrzutach ekranu oba projekty wyglądają dość estetycznie i schludnie (co dodawał projektant), ale komercyjna funkcja sklepu zostanie wykonana tylko przez drugi. Pierwszy jest odpowiedni dla złożonych produktów.

2. Instalacja

Tak więc, szablon, który wybrałeś, po dokonaniu płatności wyślesz archiwum ZIP instalacji. Musi zostać pobrany do “Ustawienia” – “Szablony”. Następnie zostaniesz poproszony o dokończenie procedury instalacji. Nie jest to nic trudnego, z wyjątkiem sytuacji, gdy wystąpią błędy lub awarie podczas fazy instalacji.

Ale po instalacji wszystko jest nieco inne niż na zdjęciu.

0,5-1 godziny

3. Zrób jak na zdjęciu

Nie zdarza się to w 100% przypadków, ale bardzo często. Bloki nie są na swoich miejscach + sklep nie pasuje do wypełnienia szablonem, na przykład zdjęcia w suwaku o niewłaściwym rozmiarze.

Po pierwsze, wróćmy do pierwotnej formy. Do tego potrzebujesz:

  1. Wypełnij go tą samą zawartością – często jest w zestawie.
  2. Wyeliminuj problemy: może nie być zainstalowany lub zainstalowany, ale nie zgodnie z oczekiwaniami.

Na tym etapie programista porównuje oczekiwany obraz z uzyskanym wynikiem i osiąga podobieństwa.

0-3 godzin

4. Tłumaczenie na język polski

Na szczęście większość szablonów jest “na obraz i podobieństwo” standardowego szablonu, więc tłumaczenie dla większości fraz już istnieje, wystarczy dostosować lokalizację.

Ale, jak mówią, “diabeł tkwi w szczegółach”, a żeby nie napotkać problemów z powodu wspomnianych drobiazgów, musisz coś sprawdzić. W szczególności musisz sprawdzić wszystkie strony witryny (i ich średnią 25 różnych typów) pod kątem nieprzetłumaczonych fraz. Również w temacie mogą znajdować się ich własne moduły – zazwyczaj tworzone są tylko w języku angielskim.

Zwróć też uwagę, że w zależności od różnych wypełnień może wystąpić nieprawidłowe tłumaczenie. Załóżmy, że produkt ma pole “Artykuł”, a jeśli go wypełnisz, pojawi się tekst ” Artykuł : sam numer artykułu ” , tzn. sam artykuł może być w języku angielskim. I jest wiele takich chwil, nie leniwych do sprawdzenia. Obecność nagłego języka angielskiego może pokazać niedorozwój twojego sklepu, co negatywnie wpłynie na konwersję.

Ważną kwestią, która wpływa na ogólne wrażenie sklepu, są czcionki. Istnieje wiele czcionek alfabetu łacińskiego, ale oczywiście nie zawierają one wystarczającej ilości tekstu. Dlatego po zainstalowaniu szablonu i przetłumaczeniu wszystkich elementów – upewnij się, że czcionka Twojego szablonu obsługuje polskie znaki.

Tutaj, jeśli przyjrzysz się uważnie, zauważalne jest, że nazwa sklepu (łacina) wygląda inaczej.

1-4 godziny

5. Ustawienia w panelu administratora

Na tym etapie musisz przejść przez wszystkie ustawienia i upewnić się, że pasują do twoich skryptów. Na przykład, czy możesz dać możliwość złożenia zamówienia, jeśli jego numer to 0 w panelu administracyjnym? Nasza praktyka pokazuje, że w 90% przypadków – tak, ponieważ ilości nie można było zastosować, a kolejność nie zostanie utracona.

0,5-1 godz

6. Dostosowanie do wymagań rynku

Najważniejsza uwaga, i właśnie dlatego: powiedz mi, czy kupujący chce złożyć zamówienie w sklepie, jeśli konkurenci zainwestowali kilka razy więcej w sklepie, a ich zasoby są wygodniejsze?

Oczywistą odpowiedź: najprawdopodobniej nie (inne rzeczy są równe). Oczywiście wciąż istnieje szansa na uzyskanie niewielkiego strumienia zamówień, szczególnie w przypadkach, gdy jest niewielu konkurentów lub nie ma ich wcale.

Problem z szablonami polega na tym, że są one rysowane uniwersalnie, aby przyciągnąć maksymalną liczbę osób. W takim przypadku szablony są kupowane. Dlatego powstają następujące problemy:

  1. Szablon okazuje się pięknym obrazem, na który miło patrzeć, ale nie ma wystarczającej funkcjonalności dla zakupów.
  2. Logika zlecenia nie jest przemyślana. Przyciski zakupu nie są widoczne dla kupującego.
  3. Wstawiono maksymalną liczbę modułów i bloków, które tylko dezorientują użytkownika i nie pomagają. Zapamiętaj regułę: “Mniej, ale lepiej”.
  4. Szablon jest tworzony dla dowolnego produktu, bez uwzględnienia cech zakupu towarów.

Na przykład, jeśli kupisz telefon komórkowy, co będzie dla ciebie ważne z punktu widzenia sklepu internetowego?

  • Funkcje (wygodnie pogrupowane).
  • Możliwość porównania z innymi telefonami.
  • Odpowiednie akcesoria do tego modelu.
  • Możliwość zakupu na kredyt / raty.
  • Recenzje z różnych źródeł (Yandex.Market itp.).
  • Możliwość, koszt i czas dostawy do Twojego miasta (najlepiej bezpośrednio na karcie produktu).
  • Modele, które mają podobne cechy.
  • Określony wybór towarów – “czerwony”, “z 2 kartami sim”, “duży ekran”.
  • Zakup jednym kliknięciem.
  • Duże zdjęcia i modele 3D.

Dobrym przykładem jest strona “Connected”

Z reguły szablon nie ma 70%, ani nie jest tak wygodny, jak mógłby być. Co więcej, zadaniem projektowania jest przekazywanie informacji w taki sposób, aby kupujący wydał zlecenie z większym prawdopodobieństwem. Na przykład informacja powinna znajdować się wzdłuż trajektorii oka, a jednym z punktów końcowych powinien być przycisk “Kup”.

Dlatego na tym etapie należy przeanalizować zasoby od 5 do 10 konkurentów, którzy spełniają te same żądania, co sklep, a następnie wprowadzić istotne zmiany w projekcie. W rezultacie powinieneś otrzymać tabelę z przecięciem funkcji i listę konkurentów lub osobno wypisaną potrzebną funkcję.

Przykład zbierania informacji o uruchomieniu sklepu internetowego elitarnej odzieży dziecięcej

2-16 godzin

7. Adaptacja treści

Eksperci dobrych i drogich studiów internetowych rozumieją, że najważniejszą rzeczą na stronie jest jej zawartość, w szczególności, jak jest ona prezentowana w projekcie. Dlatego treść powinna być rozważona przed opracowaniem. Ale z reguły nie ma zrozumienia na początku, w jakiej formie będzie potrzebny zasób. Dlatego po wypełnieniu możemy poznać ciekawe momenty, które również należy wziąć pod uwagę. Na przykład:

  1. Menu w szablonie obliczane jest wizualnie tylko na 7 punktów, a otrzymaliśmy je 12 iz tego powodu otrzymujemy 2 rzędy menu.
  2. Wszystkie towary mają to samo zdjęcie (tak jest często w przypadku przedmiotów przemysłowych, na przykład produktów z betonu) i nie ma sensu wyświetlać go w katalogu, chociaż ten wzór jest dostępny dla tej opcji.
  3. Towary składają się z komponentów (na przykład mebli gabinetowych) i powinny być wygodnie wybrane, a ich koszt powinien się różnić.
  4. W niektórych elementach zbyt mało zagnieżdżonych części okazało się brzydkie, na przykład z tymi samymi kategoriami lub promocjami.

Po zmianie punktu szablon staje się wygodniejszy do wypełnienia i zwiększa konkurencyjność sklepu.

2-6 godzin

8. Kasa + możliwość kontaktu

Kluczowy punkt, w którym tracą wszyscy kupujący. Z reguły w szablonie lub w systemie CMS zamawianie nie jest bardzo wygodne dla klientów. A w zależności od branży może być zupełnie inaczej. Na przykład w sklepie z towarami erotycznymi bardzo ważne jest ograniczenie potrzeby komunikacji z klientami – lepiej jest zwiększyć liczbę pól i dokonać automatycznej kalkulacji dostawy. A na stronie sprzedaży produktów z betonu zbrojonego nie ma sensu wymagać od kupującego wypełniania wszystkich informacji o osobie prawnej, co do zasady na etapie składania zamówienia potrzebne są jedynie informacje o koszcie planowanego zakupu.
Dlatego należy sprawdzić, czy zamówienie spełnia następujące zasady:

  1. Czy pozwala użytkownikowi uzyskać wszystkie niezbędne informacje w momencie zakupu? Mówimy o następujących danych:
    1. Koszt i czas dostawy.
    2. Opcje płatności.
    3. Gwarancja.
    4. Dostępność towarów.
  2. Czy forma zamówienia jest wygodna i ile spełnia oczekiwania kupującego? Czy mogę kupić produkt jednym kliknięciem, jeśli nie ma czasu?
  3. Nie określa kolejności obciążenia odpowiedzialności wobec kupującego? W niektórych formach brzmienie brzmi w taki sposób, że nabywcy wydaje się, że towar zostanie natychmiast wysłany, nie dając mu możliwości poznania jego cech (nagle nie pasuje?).
  4. W razie potrzeby, czy mogę zapłacić za towar online?

Dobry przykład na labirint.ru

2-16 godzin . Czas w tym miejscu zależy w dużej mierze od tego, czy automatyczne rozliczanie płatności i funkcja płatności online zostaną połączone.

9. Ostateczne testy

Pozostaje sprawdzić wszystkie strony z próbkami na 3-4 rozmiarach ekranu i sprawdzić osobno dla Androida i iOS w Safari.

W Safari istnieją pewne punkty, które nie są uwzględniane w innych przeglądarkach, co wymaga szczególnej uwagi.

Zalecane jest tworzenie zrzutów ekranu wszystkich głównych stron, we wszystkich rozdzielczościach i sprawdzanie, czy wszystko pasuje do wymagań

1-2 godziny

Podsumujmy wyniki

W sumie opracowanie sklepu internetowego na szablonie, nie licząc wypełnienia, zajmuje od 9 do 43 godzin, po czym zasób można nazwać warsztatem roboczym. Należy również wziąć pod uwagę, że czas ten jest podawany w odniesieniu do specjalisty, który wykonuje takie zadania przez co najmniej sześć miesięcy w trybie ciągłym + ma co najmniej 1 rok doświadczenia w programowaniu.

Oczywiście, to wszystko nie jest konieczne, a strona może istnieć zaraz po instalacji, pytanie jest tylko do celów: jeśli strona jest potrzebna do wyniku, to należy zwrócić uwagę. Chętnie pomożemy w tym.

Jakie wyniki można osiągnąć?

Nie mamy tak wielu przypadków, w których możemy porównać wynik przed i po, ponieważ podejmujemy właściwe decyzje naraz. Jeden z naszych klientów przyszedł do nas z jednego przenośnego studia internetowego, gdzie stał się bardzo prostą stroną pod każdym względem. Budżet nowej witryny i promocji był ograniczony (do 2  500 zł), dlatego zaproponowaliśmy wariant na szablonie + jednorazową optymalizację SEO.

Do czego to doprowadziło?

  1. 3-krotny wzrost frekwencji w SEO. Wyszukiwarki lubią dobre witryny.
  2. Wzrost liczby zgłoszeń jest 5-krotny.
  3. Zwiększ liczbę aplikacji z urządzeń mobilnych dzięki wersji adaptacyjnej
0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer