Poradniki

Jak wybrać CMS dla sklepu internetowego?

Jednym z najtrudniejszych kroków dla przedsiębiorców w e-commerce jest wybór CMS, czyli systemu zarządzania treścią. Co to za system? Dlaczego tak ważne jest, aby poważnie potraktować jej wybór? Na jakie parametry należy zwrócić uwagę porównując różne systemy CMS? Ten artykuł jest poświęcony tym pytaniom.

CMS, Content Management System , to system do zarządzania zawartością strony internetowej. To podstawa, silnik każdej strony internetowej, portalu, sklepu internetowego.

Obecnie na rynku istnieją dziesiątki płatnych i bezpłatnych CMS, z których każdy różni się zestawem funkcji, przeznaczeniem, elastycznością modyfikacji, ceną i innymi cechami. Dlatego bardzo ważne jest, aby być niezwykle ostrożnym przy wyborze CMS dla sklepu internetowego, ponieważ w dużej mierze decyduje on o dalszym sukcesie projektu w e-commerce. Wyboru należy dokonać w oparciu o Twoje potrzeby, budżet i przyszłe plany rozwoju biznesu. Popełnienie błędu na tym etapie może być bardzo kosztowne.

Jak wybrać odpowiedni CMS? Parametry platformy dla sklepu internetowego

W większości przypadków zestaw niezbędnych cech sklepu internetowego jest indywidualny – różne nisze, różne cele, różne wielkości sprzedaży. Istnieją jednak obowiązkowe parametry, którym możesz się równać przy ocenie i porównaniu silników. Rozważymy je.

Charakterystyka ogólna 

Dzięki tym kryteriom możesz przeprowadzić powierzchowną znajomość CMS, ocenić jego konkurencyjność i popularność wśród użytkowników. Jeśli brakuje niektórych punktów, najprawdopodobniej początkującemu przedsiębiorcy trudno będzie pracować z takim systemem.

  • Rozwinięta społeczność systemu
  • Pomoc techniczna
  • Wsparcie doradcze
  • Dostępność dokumentacji technicznej do pracy z CMS
  • Regularne aktualizacje systemu (automatyczne lub ręczne)
  • Bezpieczeństwo systemu, ochrona przed różnego rodzaju podatnościami i atakami: CSRF, (Cross Site Scripting), SQL-injection.

Projekt

Jeden z najważniejszych parametrów, na który należy zwrócić uwagę. Musisz sam zdecydować, w jaki sposób powstanie projekt Twojego sklepu. Dostępne są dwie opcje: niestandardowy projekt od podstaw lub wybór gotowych płatnych lub bezpłatnych szablonów projektów tematycznych. Wiele firm oferuje dziś całą gamę stylowych, nowoczesnych szablonów , z których wybór nie jest trudny. Ale oprócz tego istnieją inne aspekty projektowe, które są ważne przy wyborze CMS:

  • Łatwość stylizacji
  • Zdolność adaptacji
  • Użyteczność
  • Inne funkcje CMS w zakresie projektowania

Dostępność modułów 

Obecność modułów dla CMS pozwoli Ci rozszerzyć możliwości Twojego sklepu internetowego. Są to unikalne rozwiązania funkcjonalne, których początkowo nie przewidziano w samym systemie. Jeśli chcesz, możesz zamówić ich opracowanie lub wybrać wymagany moduł spośród istniejących.

Na przykład klienci sklepu ImageCMS cieszą się modułami integracji z systemami płatności, agregatorami cen, usługami dostawczymi, modułami czatu online, modułami ułatwiającymi pracę z towarem itp. Tutaj znajdziesz pełną listę modułów współpracujących ze sklepami internetowymi w sklepie ImageCMS.

Praca z towarami 

Kryterium to zakłada wygodę i możliwość pracy z towarem zarówno dla administratora jak i kupującego sklepu internetowego. Niektóre funkcje mają na celu pracę z dużą liczbą pozycji towarowych, znacznie upraszczają pracę przy załadunku / rozładunku towarów w bazie sklepu, w agregatorach cen, ułatwiają łączenie produktów ze sobą, szybką zmianę, dodawanie informacji o nich.

  • Synchronizacja z 1C
  • Import / eksport towarów (Excel)
  • Eksport towarów do Yandex.Market i innych agregatorów cen
  • Tworzenie opcji produktowych
  • Kombinacje produktów
  • Opcje produktu
  • Szybko dodaj produkt z obszaru administratora
  • Wygodna zmiana cen i sald
  • Filtruj według cech
  • Porównanie produktów
  • Rezerwa towarów

Optymalizacja SEO sklepu internetowego CMS 

Twoja platforma sklepu internetowego powinna być gotowa do aktywnej promocji w wyszukiwarkach. Istnieje lista obowiązkowych funkcji i wskaźników, które CMS musi spełniać, aby sklep mógł skutecznie promować się w przyszłości. Na przykład:

  • Przyjazne dla wyszukiwarek znaczniki i linki
  • Brak zduplikowanych stron
  • Konfigurowanie głównego serwera lustrzanego
  • Optymalizacja ładowania zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek
  • Inne wskaźniki

Funkcje panelu sterowania 

Funkcje z tej serii mają na celu zaoszczędzenie czasu administratora i uproszczenie jego pracy. Większość procesów w CMS powinna być zautomatyzowana – zarówno w zarządzaniu produktem, jak iw interakcji z klientami.

  • Wielojęzyczny
  • Wielowalutowy
  • Tworzenie zamówienia telefonicznie
  • Zaawansowane wyszukiwanie użytkowników
  • Wydrukuj pokwitowanie
  • Zróżnicowanie praw dostępu dla administratorów
  • Zarządzanie opiniami użytkowników
  • Powiadomienia e-mailowe
  • Inne funkcje panelu sterowania

Zwiększona sprzedaż 

Już na etapie tworzenia sklepu internetowego warto pomyśleć o jego późniejszym rozwoju. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, poszerzysz swój asortyment, zwiększysz obroty i będziesz coraz bardziej komunikować się z odbiorcami. Strategia marketingowa w ecommerce to cała nauka, ale istnieją podstawowe funkcje, w które musi być wyposażony Twój sklep, aby móc kompetentnie współpracować z klientami:

  • Wbudowany blog
  • Segmentacja użytkowników
  • Programy lojalnościowe
  • Zarządzanie pocztą masową
  • Kasa na jednej stronie
  • Inne narzędzia

Prędkość 

Ten parametr wpłynie na promocję sklepu. CMS powinien być zaprojektowany pod kątem dużego ruchu w sklepie internetowym przy minimalnych wymaganiach systemowych. Czego szukać?

  • Dane Google PageSpeed ​​Insights, narzędzia Pingdom
  • Zoptymalizowany front-end
  • Kompresja Gzip
  • Optymalizacja obrazów.

Wybór systemu CMS dla sklepu internetowego to trudny i kluczowy krok, który zadecyduje o przebiegu Twojej dalszej sprzedaży. Dlatego radzimy potraktować to bardzo poważnie. Tak, na wszystkich różnych platformach decyzja nie będzie łatwa. Ale zawsze możesz liczyć na nasze bezpłatne konsultacje w każdej sprawie związanej z e-commerce.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Hosting Prestashop Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy