Poradniki

Jak zarządzać swoim sklepem internetowym?

Prowadzenie własnego biznesu e-commerce ma wiele pułapek: subtelne niuanse, które mogą mieć znaczący wpływ na sprzedaż. W tym artykule przyjrzymy się, jak prawidłowo zarządzać swoim sklepem internetowym, czy możesz samemu nauczyć się efektywnie tego robić, jaką wiedzę i narzędzia musisz opanować, aby uzyskać maksymalną efektywność w tej kwestii, na jakich wskaźnikach wydajności powinieneś się skupić.

Co obejmuje proces zarządzania sprzedażą?

Ogólnie schemat organizacji sprzedaży w każdym gotowym sklepie internetowym wygląda następująco:

Przyciąganie użytkowników do strony sklepu internetowego.

Ten etap polega na promocji projektu w wyszukiwarkach, sieciach społecznościowych, przy wykorzystaniu płatnych reklam, newsletterów e-mailowych i innych kanałów marketingu internetowego. Powiązane materiały:

Jeśli sklep internetowy zostanie pomyślnie wypromowany, to liczba użytkowników, którzy trafiają na stronę, z czasem rośnie. Potem następuje bezpośrednia praca z tymi zainteresowanymi „gośćmi”.

Najważniejszym parametrem na etapie pozyskiwania użytkowników jest cena jednego gościa . Aby obliczyć ten wskaźnik, należy podzielić całkowity koszt promocji przez liczbę odwiedzających sklep miesięcznie. Ale ważna jest ocena inwestycji w każdym kanale. Aby to zrobić, podziel ruch na kanały i w podobny sposób oblicz koszt jednego odwiedzającego z każdego źródła.

Zatrzymanie potencjalnych nabywców na stronach sklepu internetowego.

W tym miejscu do gry wkracza wszystko, co zostało włączone do serwisu podczas rozwoju i wypełnienia sklepu: użyteczność, design, funkcjonalność, jakość zdjęć, dostępność i zwięzłość opisów produktów, łatwość uzyskiwania informacji zwrotnych. Strona powinna być jak najbardziej przejrzysta i łatwa w obsłudze, nawigacja powinna prowadzić i orientować klienta w zakresie produktów, projekt powinien budzić zaufanie do firmy.

Istnieją parametry, po których można ocenić efektywność zarządzania na tym etapie – średni czas spędzony w serwisie oraz głębokość przeglądania (liczba stron przeglądanych przez jednego użytkownika). Należy pamiętać, że dla każdego produktu / usługi stawka tego wskaźnika jest indywidualna.

Kontrola jakości widowni.

Właściciel sklepu internetowego musi na bieżąco śledzić, jaka publiczność jest na stronie, jak poprawnie pozycjonuje się firma na rynku, czy reklama trafia do grupy docelowej, czy skuteczność przekazów. W końcu głównym celem, dla którego tworzone są sklepy internetowe, jest sprzedaż, a nie tylko zbieranie wizyt. Dlatego fakt sprzedaży należy ocenić bezbłędnie.

Parametrem oceny jest stosunek liczby kontaktów do całkowitej liczby odwiedzających (konwersja odwiedzających na kontakty).

Kontakt z kupującym i sprzedaż.

Jeśli poprzednie etapy skłoniły gościa do dalszej interakcji ze sklepem, zwraca się do menedżerów o poradę lub o złożenie zamówienia. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się profesjonalizm pracowników, których celem jest zawarcie umowy, sprzedaż towarów. Gotowość i umiejętności komunikacyjne managera odgrywają niezwykle ważną rolę, ponieważ mogą one zarówno ostatecznie przekonać kupującego do właściwego wyboru, jak i raz na zawsze odciągnąć go od tego sklepu.

Ponadto sama witryna powinna zachęcać do komunikacji z managerem: na każdej stronie sklepu powinny znajdować się kontakty, a także zapewnić promocje, rabaty, bonusy i programy lojalnościowe.

Skuteczność managera i samej witryny można określić stosunkiem liczby sprzedaży do liczby kontaktów . W związku z tym im wyższy ten wskaźnik, tym wydajniej pracuje kierownik sklepu.

Po wpisaniu przez gościa na listę klientów należy z nim przeprowadzić dalsze prace mające na celu utrzymanie komunikacji, cross-sale, up-sale. Częstotliwość tych komunikatów zależy od samej firmy i sprzedawanych przez nią produktów. Na przykład nie wysyłasz reklamy lodówki do osoby, która już wczoraj ją kupiła. Ale akcesoria do nowego telefonu są całkiem możliwe.

Na koniec zauważamy, że na naszym blogu jest już tyle artykułów tematycznych na temat handlu internetowego, że każdy czytelnik, który tylko tego chce, na pewno nauczy się zarządzać sklepem internetowym. Jak zawsze możesz zadać nam wszelkie pytania dotyczące sprzedaży online!

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer

Prestashop Sklepy Hosting Prestashop Sklepy Presta Sprzedaż e-commerce Sklepy Internetowe Marketing Internetowy