Poradniki, Pozycjonowanie

Jak zwiększyć konwersję sklepu internetowego?

W przypadku sklepów internetowych używamy Prestashop – platformy o dużym potencjale, ale jak ją uzupełnić, aby sklep był jeszcze lepszy?

Trzymaj rękę na pulsie

Tak więc pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić, to być w kontakcie z kupującymi. Jeśli mają pytanie (i zawsze mają), łatwo odpowiedzieć.

Aby to zrobić, zainstaluj konsultanta online. Jest ich dużo, zwykle instalujemy tawk.to – ponieważ mają darmową taryfę.

Najważniejsze jest, aby być online, w przeciwnym razie nie będzie korzyści z wiadomości! Najgorsze, co może być, gdy zostawiasz pytanie i nie dostajesz odpowiedzi. Nawiasem mówiąc – mają aplikację na tablecie i telefonie – być w kontakcie jeszcze łatwiejszym.

Pozwól im oddzwonić

Jeśli kupujący ma pytanie i nie chce o nim pisać, to może nie zdecydować się na telefon – pomóż mu! Pozwól, aby sama usługa oferowała oddzwonienie w 28 sekund. Istnieje wiele takich usług, ale zalecamy – livecall.io, ponieważ jest to jedne z najbardziej optymalnych cenowo rozwiązań oraz posiadają polską wersję i wsparcie.

Skonfiguruj Google Analytics

Jestem pewien, że wszyscy już posiadają Google Analytics zintegrowane z swoją stroną internetową, ale idźmy trochę dalej i dostosujmy:

  1. Śledź ścieżkę sprzedaży, aby dowiedzieć się, jakie są kroki związane z przegraną
  2. Śledzenie celów, aby zrozumieć, kim są nasi docelowi odbiorcy
  3. Tagi UTM dla reklam , dzięki czemu śledzenie jest jeszcze bardziej przejrzyste

Oczywiście dostępność połączonego systemu statystyk sprzedaży nie wzrośnie. Ale jeśli możesz wyciągnąć właściwe wnioski i zbliżyć się do swoich klientów – wtedy będą Ci za to wdzięczni!

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer