Prestashop

Porównanie PrestaShop i Shopify

Platformy PrestaShop i Shopify doskonale nadają się do budowania witryny sklepu internetowego. Produkty bardzo się różnią i oferują różne sposoby wdrożenia. Dla osoby, która nie ma doświadczenia w tej dziedzinie, wybór między nimi wyda się trudny.

Sklepy internetowe: PrestaShop vs Shopfy

Aby zrozumieć, które oprogramowanie jest lepsze, musisz przejść przez podstawowe wymagania dotyczące oprogramowania do stworzenia sklepu internetowego:

  • projekt;
  • Łatwość sterowania;
  • funkcjonalny;
  • SEO;
  • ceny;
  • Nadzienie.

Dla tych punktów mogliśmy stworzyć zgrubny obraz zalet i wad prezentowanego oprogramowania:

PrestaShop

  1. Wolny.
  2. Nie ogranicza się w zestawie narzędzi do pracy.
  3. Umożliwia tworzenie wielu sklepów u tego samego administratora.
  4. W pełni konfigurowalny.
  5. Najlepsze dla SEO.
  6. Dostępny w 65 językach.
  7. Popularny.

Shopify

  1. Wymaga zapłaty 348 USD rocznie + odsetki od kwot transakcji.
  2. Rozmiar pamięci w chmurze do 1 GB.
  3. Maksymalny pakiet kosztuje 2148 USD rocznie.
  4. Wymaga pobrania płatnych dodatków do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
  5. Duża baza szablonów jest płatna.
  6. Nie zapewnia dostępu do głównych plików w celu zmiany współpracowników.

Główne różnice

PrestaShop to potężna platforma dla sklepów internetowych. Jest odpowiedni dla początkujących i doświadczonych użytkowników.

Shopify jest skierowany do nowych sprzedawców internetowych i jest odpowiedni dla małych sklepów.

Koszt

Presta to niedrogie oprogramowanie, które umożliwia natychmiastowe prowadzenie firmy bez inwestowania pieniędzy. Konfiguracja zajmuje tylko trochę czasu. Sklep Shopifi daje twórcy sklepu 2 tygodnie na skonfigurowanie i korzystanie z niego za darmo. Po wygaśnięciu bezpłatnej wersji będziesz musiał zapłacić. Najtańszy plan kosztuje 29 USD miesięcznie. Medium będzie kosztować 79 USD, a zaawansowane 299 USD.

Kod

Główna różnica między platformami polega na tym, że Presta jest oparta na otwartym kodzie źródłowym. Ta opcja umożliwia bezpłatne pobieranie, instalowanie i konfigurowanie zasobu internetowego. W razie potrzeby Open Source Presta można zmienić, ale Shopify tego nie robi.

Bariera językowa

Presta pozwala stworzyć wielojęzyczny zasób i wdrożyć program tłumaczeniowy na stronie. Ta możliwość pozwala na sprzedaż w wielu krajach. Platforma oferuje 65 języków.

Shopifi nie ma tak wielu języków. Niektóre główne języki nie są w nim dostępne, na przykład:

  • Hiszpański;
  • Włoski;
  • Francuski.

Ponadto platforma jest zarządzana wyłącznie w języku angielskim. Aby promować swój biznes w innych krajach, będziesz musiał sam zająć się tłumaczeniami.

Projekt

Ważny jest projekt witryny. Sklep internetowy o złym wyglądzie nie przyciągnie klientów. Presta oferuje tysiące darmowych szablonów na oficjalnej stronie internetowej i zasobach stron trzecich. Obecnie szablony Shopify są w większości płatne.

Dla tych, którzy mają już doświadczenie w handlu elektronicznym, PrestaShop oferuje bardziej przyjazne dla użytkownika oprogramowanie z większą liczbą funkcji. Możliwość zmiany kodu pozwala dostosować stronę do własnych potrzeb. Shopifi jest dobre dla początkujących i małych sklepów internetowych, ale wymaga miesięcznej opłaty, co znacznie zmniejsza jego przydatność w porównaniu do Prestashop.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer