Prestashop

PrestaShop vs Magento – który wybrać dla sklepu internetowego?

Platformy Magento i PrestaShop świetnie nadają się do prowadzenia działalności gospodarczej. Ale każdy ma swoje mocne i słabe strony. Aby wybrać odpowiednie oprogramowanie, należy zwrócić uwagę na specyfikacje techniczne.

Obie platformy są oprogramowaniem typu open source, ponieważ są twardymi rywalami. Zagłębiając się w szczegóły swojej pracy, zrozumiesz, kto może być słusznie uważany za lidera w handlu elektronicznym. Lepiej jest ocenić Magento i PrestaShop na podstawie dokładnych cech, które będą ważne w pracy.

Krótkie informacje o platformach

Magento to rozszerzenie handlu elektronicznego typu open source z ogromnym systemem dostosowywania. Użytkownik może:

  • kontrolować system handlu elektronicznego;
  • zmienić wygląd;
  • przypominać z treścią;
  • samodzielnie dostosuj funkcjonowanie strony.

Może służyć do zarządzania katalogami i optymalizacji wyszukiwarek.

Oprogramowanie zostało wydane w 2001 roku i stale wydaje aktualizacje w celu poprawy wydajności. Ostatnie partnerstwo z eBay sprawia, że ​​system jest jeszcze bardziej wydajny i zwiększa liczbę programistów w społeczności. Krótko mówiąc, Magento nadaje się do profesjonalnych sklepów internetowych.

PrestaShop oferuje wiele funkcji dla handlu elektronicznego, jest open source. W programie możesz wybrać szablony, motywy i moduły. Jeśli przedsiębiorca chce jak najlepiej wykorzystać ten system, ważne jest, aby zwracać uwagę na wyjątkowość. Początkowo podstawowe ustawienia są używane do szybkiego nauczania początkujących. Został uruchomiony w 2007 roku i jest skierowany do małych i średnich firm.

PrestaShop jest dostępny w 40 językach – niewiele witryn ma taki zasięg. Na forum PrestaShop możesz rozmawiać z programistami, zadawać pytania i oferować swoje rozwiązanie.

Wygoda użytkowania

Magento ma problemy z wydajnością. Użytkownicy i programiści często narzekają, że backend Magento jest powolny, co prowadzi do wolniejszego ładowania strony. W przypadku PrestaShop wydajność nie jest największym problemem. Nie ma przeciążenia systemu i dużego zużycia ruchu.

Magento nie nadaje się dla początkujących. Jeśli użytkownik nie ma wiedzy lub doświadczenia w korzystaniu z oprogramowania e-commerce, system będzie wydawał się bardzo trudny do zrozumienia. PrestaShop jest stosunkowo łatwy w instalacji. Nie będzie wymagać specjalistycznej wiedzy o platformie.

Oba rozszerzenia mają szeroką gamę narzędzi marketingowych, takich jak:

  • Google Adwords
  • Zakupy Google
  • Amazon Marketplace;
  • e-mailing;
  • rabaty i kupony.

Dzięki tym opcjom dostawcy usług internetowych będą mogli dotrzeć do większej liczby klientów, zarówno w kraju, jak i za granicą.

Obie platformy zapewniają podstawowe funkcje sklepu e-commerce. Jednak sama ilość możliwości, jakie ma Magento, może być podstawą wielkiego, dużego biznesu. Jednak trudność w zarządzaniu witryną i jej przeciążaniu wpływa na jej popularność. To rozwiązanie będzie odpowiadać użytkownikom, którzy są w e-commerce od kilku lat.

PrestaShop to doskonały wybór do zbudowania podstawowego sklepu internetowego. Jego prostota i niskie wymagania dla użytkowników przyciągają wielu odwiedzających: zarówno realizatorów projektów, jak i nabywców.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer