Prestashop

PrestaShop VS WooComerce: który system na sklep lepiej wybrać?

W tej recenzji porównujemy pracę platform Prestashop i WooCommerce.

Sukces w przyszłości zależy od tego, jak skuteczny będzie wybór platformy dla rynku internetowego. Pomimo ogólnego podobieństwa zasad ich pracy można zauważyć znaczące różnice.

Szczegółowe badanie wszystkich funkcji produktów IT, nawet doświadczony użytkownik zajmie dużo czasu. Co możemy powiedzieć o nowicjuszach? Poniżej porównaliśmy działanie Prestashop i WooCommerce i powiemy, na co zwrócić uwagę.

Krótka informacja o produkcie

Prestashop to bezpłatna platforma e-commerce typu open source. System nastawiony na sprzedaż internetową i posiada wiele dodatków poprawiających jakość obsługi klienta.

prestashop

WooCommerce to rozszerzenie sklepu internetowego zbudowane na platformie WordPress. Podstawowa funkcjonalność jest bezpłatna, ale aby usprawnić pracę, musisz korzystać z płatnych wtyczek i szablonów.

woocomerce

Projekt i szablony

Na oficjalnej stronie Prestashop użytkownik ma do wyboru 3000 motywów. Podczas opracowywania koncepcji projektowej ograniczą Cię tylko własne preferencje. Motywy są odpowiednie dla wszystkich wersji Prestashop i są już podzielone na kategorie tematyczne dla wygody użytkowników. Koszt szablonów waha się od 60 do 300 $.

WooCommerce oferuje około 6000 motywów. Pod tym względem wtyczka jest lepsza niż Prestashop, ale liczba dostępnych rozwiązań jest znacznie mniejsza. Chodzi o to, że WordPress został pierwotnie zaprojektowany dla blogów i witryn komunikacyjnych, więc nie wszystkie aktualizacje są dostępne dla WooCommerce. Średni koszt jednego tematu wynosi 55 USD.

Łatwość użycia

Prestashop posiada zintegrowany system zarządzania zapasami, który pozwala szybko i łatwo zorganizować dostawę towarów z wielu magazynów w tym samym czasie. Możesz śledzić ruchy za pomocą UPC lub EAN13 i składać zamówienia z Backoffice. Jeśli chodzi o zarządzanie, Prestashop zapewnia dostęp do różnych sklepów z jednego konta. Nie ma specjalnych problemów z instalacją dodatkowych języków, z wyjątkiem przypadków, gdy istnieje niezgodność z wybranym tematem. W takim przypadku konieczne będzie pobranie tłumaczenia w trybie ręcznym.

WooCommerce pod tym względem ustępuje Prestashopowi, gdyż sam system nie posiada podstawowych modułów do zarządzania zamówieniami. Będziesz musiał użyć dodatkowych programów (TradeGecko lub StitchLabs). Dzięki WooCommerce możesz zarządzać wieloma sklepami, które mogą znajdować się w tej samej lub różnych domenach. Aby dodać języki, musisz zainstalować dodatkowe moduły, po których tłumaczenie można wykonać za pomocą programu lub ręcznie.

Komercyjna funkcjonalność

System sklepu internetowego oparty na Prestashop może wytrzymać obciążenia i radzi sobie z dużą liczbą produktów. Jedyną wadą jest to, że mogą występować problemy z filtrowaniem kodów SKU według kategorii podczas wyszukiwania. Aby rozwiązać problem, musisz użyć dodatkowych modułów.

WooCommerce obsługuje również towary o dużej objętości. Podczas sortowania produktów mogą wystąpić usterki, które można wyeliminować za pomocą dodatkowych wtyczek. Jeśli serwis odwiedza codziennie ponad 2 tysiące użytkowników, lepiej kupić hosting na osobnym serwerze.

Wtyczki, moduły i rozszerzenia

Prestashop został zaprojektowany specjalnie dla sklepów internetowych, a jego funkcjonalność w pełni obsługuje wszystkie dostępne dodatki. Całkowita liczba wtyczek, modułów i rozszerzeń sięga obecnie 3700. Lista najczęściej wybieranych dodatków obejmuje:

  • Amazon Market Place;
  • SEO Expert;
  • Google Merchant Center (Zakupy Google);
  • Wyszukiwanie zaawansowane 4;
  • Płatność CM-CIC / Monetico.

WooCommerce zapewnia dostęp do wielu dodatków WordPress, ale nie wszystkie integrują się z funkcjonalnością sklepu internetowego. Spośród rozszerzeń dostępnych na rynku internetowym na szczególną uwagę zasługują:

  • Faktury PDF i listy zamówień;
  • Google Analytics
  • Dokumenty dostawy;
  • Lekka integracja programu partnerskiego;
  • Nowe logo produktów.

SEO

Prestashop początkowo koncentruje się na sklepach internetowych, więc jego podstawowy pakiet zawiera już wszystkie niezbędne dodatki. Platforma oferuje następujące rozwiązania do skutecznej promocji:

  • w tytułach nazwa sklepu jest automatycznie rejestrowana;
  • system generuje poprawne adresy URL, a sam silnik podczas wyświetlania stron skupia się na liczbach, a nie literach;
  • doskonała implementacja filtra duplikatów strony;
  • automatyczne uzupełnianie atrybutu alt;
  • Generowanie pliku robots.txt z panelu administracyjnego.

Programiści WooCommerce zintegrowali również narzędzia promocji sklepu. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje Yoast SEO, zapobiegający pojawianiu się zduplikowanych treści. Dodatki WooCommerce świetnie nadają się do optymalizacji małych witryn. System nie będzie w stanie zaspokoić potrzeb dużych projektów.

Oba systemy zostały z powodzeniem wykorzystane w sklepach internetowych. Pod względem liczby dodatków motywy, wtyczki, moduły Prestashop i WooCommerce zajmują w przybliżeniu te same pozycje. Ewentualne problemy czy trudności w pracy z nimi odczujesz dopiero przy określonej skali projektu. Im większy sklep, tym bardziej niezawodny powinien być system. Silnik WordPress, który obsługuje WooCommerce, został pierwotnie zbudowany do blogowania, więc rozwiązanie będzie skuteczne tylko w początkowej fazie. Jeśli planujesz uruchomić poważny projekt, lepiej skorzystać z Prestashop.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer