Poradniki, Pozycjonowanie

Promocja i optymalizacja SEO sklepu internetowego prestashop

Platforma Prestashop jest odpowiednia do promocji SEO sklepów internetowych, ponieważ początkowo ten CMS ma szeroką funkcjonalność i jak każda bogata funkcjonalność na platformie są niuanse.

Funkcjonalna optymalizacja SEO w Prestashop pozwala nam używać silnika do profesjonalnej promocji sklepu internetowego, dlatego pracujemy z nim od ponad 7 lat.

Cechy techniczne platformy

Jak edytować tekst na głównej stronie w Prestashop
Umieszczanie tekstów na stronie jest ważną częścią promocji, ponieważ zależy od niej większość skutecznej promocji.

Dziś nie wystarczy po prostu umieścić “Podręcznik”, ponieważ nie jest to skuteczne. Wyszukiwarki wymagają dziś dobrego formatowania tekstu, a mianowicie: dzielenia tekstu na akapity, dodawania obrazków, obecności listy lub tabeli, linków w tekście i poprawnego projektowania nagłówków.

Wszystkie powyższe cechy w Prestashop można łatwo zrobić za pomocą wbudowanego edytora tekstu.

Ponadto przy wypełnianiu strony musisz wiedzieć, że na stronie głównej część treści (tekst) edytowana jest w module ” blockcmsinfo

Poniższy rysunek pokazuje, jak wprowadzić ustawienia modułu, w którym można edytować tekst na stronie głównej w Prestashop.

Tytuł dołącza nazwę sklepu

Inną cechą platformy jest to, że tytuł na całej stronie określa nazwę sklepu.

Poniżej znajduje się przykład tego, jak wygląda:

Czasami istnieje potrzeba usunięcia nazwy sklepu z tytułu, w tym przypadku będziesz musiał wystąpić o to do programisty, ponieważ nie możesz tego zrobić za pomocą panelu administracyjnego.

Tworzenie adresów URL

Do promocji SEO Ważne jest, aby strona nie zawierała duplikatów metadanych, a aby uniknąć wystąpienia podwójnego tytułu, konieczne jest poznanie specyfiki tworzenia URL-i w Prestashop. Główną cechą tworzenia adresów URL jest to, że po pierwszym ukośniku pojawia się liczba, kreska, a następnie nazwa kategorii lub towarów.

Wygląda to tak: site.ru/kategoriy/74080-ЧПУстраницы.html

Liczby są zastępowane, ponieważ twórcy Prestashopa zrobili taką logikę, wywołując strony z bazy danych. Mówiąc prosto, silnik jest zorientowany nie na litery w adresie URL, ale na liczby. Ten fakt musi być znany, ponieważ dzięki tej implementacji na stronach mogą znajdować się zduplikowane nagłówki.

Oto co następuje:

Nagłówek h1 jest często automatycznie pobierany z nazwy strony, a ponieważ nazwa strony może być taka sama dla nieskończonej liczby stron, nagłówki na wszystkich tych stronach będą takie same. Możesz nadawać nazwy stronom w ten sam sposób, w jaki Prestashop dołącza różne cyfry do każdego adresu URL, a w rzeczywistości URL będzie inny, a h1 będzie taki sam.

Możesz rozwiązać ten problem, dodając osobne pole do panelu administratora, aby ręcznie wprowadzić nagłówki lub przerobić sam silnik, ale spowolni to, więc lepiej użyć pierwszej opcji.

Działanie filtra

W przypadku sklepu internetowego ważne jest, aby filtr działał poprawnie, tzn. Nie tworzy duplikatów stron. Na platformie Prestashop filtr towarów jest bardzo dobrze zaimplementowany, jest wystarczająco elastyczny, aby mógł być skonfigurowany i funkcjonalny dla prawie każdej witryny. Warto również zauważyć, że filtr domyślnie generuje adresy URL.

Filtr generuje taki link:

http://site.ru/8-dresses#/categories-evening_dresses

Podczas filtrowania strona nie jest przeładowywana, ale zawartość jest sortowana, na przykład towary, a hashtag “#” zastępuje łącze strony, a następnie parametr filtru jest zapisywany. Jest to dobre, ponieważ wyszukiwarki nie widzą wszystkiego, co dzieje się po hashtagu, co oznacza, że ​​filtr nie generuje duplikatów stron.

Ta praca filtrująca znacznie ułatwia życie specjalisty od SEO! Często istnieje potrzeba, aby niektóre strony filtrów były widoczne dla wyszukiwarek i można to zaimplementować, ale za pomocą programisty.

Robots.txt – generowanie i ponowne pisanie pliku

Plik Robots.txt ma duży wpływ na promocję strony i może być generowany bezpośrednio z panelu administracyjnego, jednak musi zostać poprawiony.

Na przykład konieczne jest dodanie:

Host: site.ru

Mapa witryny: http://site.ru/sitemap.xml

Wszystkie pozostałe korekty tego pliku zależą od Twojej witryny. Zaleca się dokonanie wszystkich zmian w pliku w kontrolerze (zadanie to jest dobrze obsługiwane przez programistę), ponieważ jeśli zarejestrujesz poprawki bezpośrednio w pliku, to następna generacja, którą wypisałeś, zostanie utracona.

Dodawanie zdjęć do treści

Dodawanie zdjęć do tekstu i wypełnianie atrybutu alt wpływa na postęp i należy go wypełnić.

Dodając zdjęcia, trzeba wiedzieć, że w wersji od wersji 1.6 twórcy z jakiegoś powodu zdecydowali, że edytor wizualny nie potrzebuje funkcji pozycjonowania i przesyłania obrazu. A teraz, aby przesunąć obraz w prawo lub w środek, lub zawinąć tekst wokół zdjęcia, może to być tylko ten, który zna znaczniki html.

Okazuje się, że jeśli nie znasz html, będziesz musiał albo to rozgryźć, albo przekazać to zadanie do kodera, na przykład.

Pozytywne aspekty platformy

Funkcje funkcjonalne
Platforma ma również wiele pozytywnych stron, ale w tym artykule opowiem Ci o głównych zaletach Prestashopa.

Możliwość konfiguracji filtrowania w module blocklayered

W platformie zaimplementowano funkcjonalność, za pomocą której można skonfigurować prawie każdy rodzaj filtrowania według dowolnych parametrów. Filtrowanie produktów dla sklepów internetowych jest bardzo ważne, dlatego napisaliśmy instrukcje, jak zarządzać filtrowaniem w Prestashop. Możesz pobrać instrukcję tutaj.

Możliwość tworzenia wielopoziomowego sklepu

Multi-shop jest dość wymagającą funkcjonalnością, aw Prestashop jest bardzo wygodnie wdrażany.

Jeśli Twój sklep sprzedaje produkty w tym samym mieście, prawdopodobnie nie potrzebujesz sklepu wielobranżowego, ale jeśli sprzedajesz w kilku miastach lub krajach, dla wygody każdego klienta i dla lepszego SEO, musisz utworzyć oddzielny sklep dla każdego miasta.

Takie multi-sklepy w Prestashop są zarządzane w prosty i przejrzysty sposób. Całe zarządzanie stroną odbywa się za pośrednictwem jednego panelu administracyjnego, wystarczy tylko wybrać stronę z listy do edycji.

Obecnie wyszukiwarki bardzo zmieniają emisję, w zależności od regionu, w którym znajduje się użytkownik, w niektórych obszarach emisja jest różna w zależności od obszaru miasta. Dlatego funkcjonalność sklepu wielosalowego w najbliższej przyszłości będzie konieczna dla każdego właściciela sklepu internetowego.

Możliwość generowania tytułu

Możliwość generowania metadanych jest konieczna w przypadku witryn z dużą liczbą produktów.

Za pomocą płatnego modułu ” seomanager “, który jest instalowany dość łatwo i szybko (jeśli nie jest w konflikcie z niczym), możesz zapisać meta dane na tysiącach produktów w ciągu kilku minut, generując je za pomocą utworzonej maski.

Import towarów

Import towarów i kategorii jest po prostu konieczny dla właścicieli sklepów internetowych, którzy współpracują z dużą liczbą dostawców, a także wymagane są częste aktualizacje cen lub salda produktów.

Importowanie odbywa się za pomocą pliku CSV.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer