Poradniki, Prestashop

Zalety i wady CMS PrestaShop

Za każdym razem, przy opracowywaniu jednego lub innego projektu internetowego, zadanie staje się zadaniem dla executora: co CMS ma przyjąć jako podstawę do rozwiązania zadania? Z zasady wszystkie oferowane dziś systemy zarządzania treścią oferują ogromny wachlarz możliwości realizacji projektu, ale w niektórych przypadkach wygodniej jest korzystać z wyspecjalizowanych rozwiązań.

W tym artykule rozważymy CMS, który jest doskonałą podstawą dla przyszłości sklepu internetowego. Mianowicie chodzi o CMS PrestaShop 1.6.x.

PrestaShop jako specjalny przypadek

PrestaShop to nie całkiem klasyczny CMS, ale prywatne, skoncentrowane rozwiązanie do tworzenia sklepu internetowego. Oczywiście można wątpić w trafność takich rozwiązań, jak przy klasycznych zadaniach, takich jak klasyczny CMS, jak Joomla , ale jest jedno wielkie “ale”, o którym później.

System stworzony do e-commerce

Aby stworzyć sklep internetowy w tej samej Joomli, nie można obejść się bez komponentu innej firmy, takiego jak Virtuemart. Komponent ten radzi sobie całkiem dobrze ze swoimi obowiązkami, ale nadal nie nadaje się do automatyzacji zadań biznesowych za pomocą narzędzi interfejsu WWW. Joomla + VirtueMate dużo szybciej wykona wirtualny cennik ofert, ale sprzedaż już będzie miała problemy. Cóż, aby rozwiązać te problemy, nie można obejść się bez doświadczonych specjalistów od programowania Php i AJAX. Identycznie sytuacja wygląda z popularnym WordPressem, również do niego istnieje dodatek WooComerce umożliwiający sprzedaż ale nie daje on takich możliwości jak dedykowany CMS dla sklepów Internetowych, co więcej dodatki tego typu operują na tych samych tabelach danych co silnik WordPressa przez co po pewnym czasie objętość bazy danych i pojedynczych tabel (np.:  wp_posts czy wp_options) mogą być olbrzymie.

Właśnie tutaj uzasadnia to znaczenie PrestaShop . Ten system jest całkowicie darmowy i doskonale dopracowany do sprzedaży online.

Zalety korzystania z PrestaShop

PrestaShop 1.6.x twierdzi, że jest jednym z najlepszych “silników” w sklepie internetowym. Niewątpliwą zaletą jest ładny design i ergonomiczny interfejs: wszystkie elementy administracyjne znajdują się dokładnie tam, gdzie można się spodziewać. Istnieje cała niezbędna, przemyślana integracja z popularnymi systemami płatności, a obecność wbudowanych modułów SEO nie jest wykluczona.

Zalety PrestaShop:

  • Dystrybucja za darmo
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs panelu administracyjnego
  • Bogaty funkcjonalny
  • Elastyczność ustawień i rozwiązań
  • Zintegrowane moduły SEO
  • Łatwa instalacja na stronie
  • Pełna dokumentacja w Internecie po polsku

Wady PrestaShop

Jak każdy inny produkt, PrestaShop 1.6.x ma wiele minusów. Główną wadą tego systemu jest brak oficjalnego wsparcia w języku rosyjskim. Pod tym względem, w rosyjskiej wersji 1.6x, rosyjskojęzyczna lokalizacja pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście w Polskim Internecie jest społeczność programistów poświęcona omawianiu rozwiązań zadań PrestaShop.

Ponadto znaczną wadę można przypisać złożoności dokonywania modyfikacji indywidualnego charakteru. Tutaj musisz znaleźć kod PHP lub skorzystać z pomocy specjalistów.

PrestaShop przeciw

  • Trudności w konfiguracji części serwera i optymalizacji
  • Znajomość PHP do wprowadzania indywidualnych zmian

Wynik

Wybierając CMS, powinieneś kierować się rodzajem zadania, które ma być rozwiązane, a wykorzystanie specjalnych przypadków ograniczonego myślenia już oferuje dużą część gotowych rozwiązań, co znacznie upraszcza wdrażanie projektów. Dzięki początkowej znajomości PHP i angielskiego, wdrożenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego w CMS PrestaShop 1.6.x będzie tylko twórczym zadaniem, którego rozwiązanie przyniesie wspaniałe rezultaty i przyjemność z pracy.

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer