Poradniki

Zarządzanie statusami zamówień w Prestashop 1.7

Każde zamówienie ma specjalny status, który pokazuje jego obecny postęp. A jeśli klient chce sprawdzić status swojego zamówienia, łatwo może to zrobić za pośrednictwem swojego osobistego konta na stronie internetowej. Domyślnie Prestashop 1.7 oferuje pewne predefiniowane statusy zamówień, ale może to nie wystarczyć, ponieważ zależy to od funkcji, którą chcesz osiągnąć i modułów, które zostaną zainstalowane. Zobaczmy więc, jak edytować, dodawać i usuwać statusy zamówień za pomocą panelu administracyjnego Prestashop 1.7.

Konfiguracje stanów można znaleźć, wykonując tę ​​ścieżkę w sekcji Konfiguruj :

Parametry sklepu => Ustawienia zamówień => Stany (zakładka)

Tutaj możesz zobaczyć wszystkie dostępne statusy na zamówienie i możesz zobaczyć status Zwrotów poniżej. Nie mają tak wielu opcji, jak status zamówienia, ponieważ są używane nie tak często i nie są tak ważne.

Każdy status ma przypisany określony kolor, aby ułatwić proces identyfikacji. Na przykład, jeśli widzisz czerwony lub ciemny kolor, oznacza to, że są pewne problemy z tą kolejnością, i odwrotnie, jeśli widzisz zielony, niebieski lub inne światło i spokojny kolor, mówi ci, że porządek idzie dobrze.

Dodatkowo możesz zauważyć inne informacje dotyczące określonego statusu, takie jak:

  • Ikona (obraz statusu);
  • Wyślij e-mail do klienta (czy konieczne jest wysłanie e-maila w przypadku zmiany statusu zamówienia);
  • Dostawa i faktura (możliwość pobrania faktury lub biletu dostawy);
  • Szablon wiadomości e-mail (szablon wybrany dla bieżącego statusu).

I przycisk Edytuj , który pozwala dokonać pewnych zmian w danym statusie.

Ok, teraz utwórzmy nowy status zamówienia. Wystarczy kliknąć przycisk Dodaj nowy status zamówienia.

A teraz jesteś na stronie tworzenia statusu. Podzielmy każde pole, które trzeba tam wypełnić:

Nazwa statusu: spraw, aby nie była tak długa, ale unikalna. Zostanie wyświetlony na frontend i backend. Możesz także wybrać język z listy rozwijanej i podać inną nazwę dla każdego języka.

Ikona: tutaj możesz określić dowolny obraz dla swojego statusu (rozmiar obrazu powinien wynosić 16 × 16 pikseli). Zostanie to pokazane na stronie szczegółów zamówienia.

Kolor: proszę przypisać kolor do swojego statusu.

Poniżej kilka pól wyboru:

Rozważ powiązane zamówienie jako zatwierdzone. Oznacza to, że płatność za to zamówienie można uznać za zaakceptowaną.

Zezwalaj klientowi na pobieranie i przeglądanie wersji PDF jego faktur. Umożliwia klientowi pobranie wersji PDF faktury z jego konta (Historia zamówień).

Ukryj ten status we wszystkich zamówieniach klientów. Pozwala tworzyć niewidoczne dla klientów statusy.

Wyślij wiadomość e-mail do klienta, gdy zmieni się jego status zamówienia. To proste: możesz zdecydować, czy klient powinien otrzymywać powiadomienia pocztą e-mail o zmianach statusu zamówienia.

Załącz plik PDF faktury na adres e-mail. Pozwól dołączyć fakturę PDF do e-maila.

Załącz plik PDF dostawy do e-maila. Pozwól dołączyć plik PDF dostawy do e-maila.

Ustaw zamówienie jako wysłane. Proszę bardzo uważać, ponieważ po ustawieniu statusu jako wysłany nie można go ustawić na poprzedni.

Ustaw zamówienie jako płatne. Tak samo tutaj. Nie będzie można przywrócić poprzedniego stanu.

Pokaż dostawę PDF. Wyświetla PDF dostawy.

W przypadku włączenia opcji “Wyślij wiadomość e-mail do klienta po zmianie jego statusu zamówienia” pojawi się pole Szablon. Tutaj możesz wybrać wymagany szablon wiadomości e-mail i wyświetlić podgląd, aby upewnić się, że wszystko wygląda dobrze.

Cóż, w końcu stwórzmy własny status. Nazwaliśmy go Zaplanowany .

Wystarczy dodać ikonę i ustawić kolor, a następnie określić, że powinniśmy wysłać wiadomość e-mail do klienta, gdy jego status zamówienia zostanie zmieniony. I nie zapomnij kliknąć przycisk Zapisz .

To wszystko, teraz możesz znaleźć swój nowy status na liście.

Zobaczmy teraz, jak zmienić status zamówienia na stronie zamówienia.

Przejdź w sekcji Sprzedaż do Zamówienia, wybierz zamówienie, które chcesz zmodyfikować i kliknij na niego.

Tutaj zobaczysz wszystkie informacje o bieżącym zamówieniu, w tym jego status. Po prostu wybierz z rozwijanej listy wymagany status i kliknij Aktualizuj status .

0 Komentarze
Udostępnij

Prestashop Developer